zondag 5 januari 2014

Een goed slecht begin of was het nu eind?

Ja we zijn inmiddels al weer 5 dagen ver in 2014 en dit is pas mijn eerste blogje.

Dus als eerste
De beste wensen voor iedereen.
Dat je beste dag van 2013 je slechtste dag in 2014 mag zijn.
 
Bij ons was het oud en nieuw dit keer heel erg rustig. Op oudjaarsdag werd ik gewekt door manlief, dat onze Lobbes ziek was. Een heerlijke verrassing lag om mijn te wachten, want manlief moest gaan werken. Pfff
 
Toen ik beneden kwam was ons menneke ook wel heel zielig. Het was geen vrolijke boxer zoals we hem normaal altijd kennen. Nee het kon zelf amper een zwaaiend staartje af. Eten hoeft hij ook niet. De stumpert. Ik moest s'ochtend helaas wel een paar uurtjes weg. Hij had inmiddels alles er wel uitgespuugd, dus daar hoeft ik me geen zorgen meer over te maken.
 
Toen ik thuis kwam lag meneer op de bank zielig te wezen. Ik heb even een lekker kussentje onder zijn hoofd gelegd en een dekentje over hem heen getrokken.
Nou hij heeft zo tot 15.30 uur gelegen en ook geen poot verroert. Zo ziek was hij. Toen hij na half 4 eigenlijk een beetje in beweging kwam vond ik het dan toch tijd om even naar buiten te gaan op te plassen. Nou hij heeft letterlijk achter me aangesjokt en ik liep echt niet hard hoor. Hij had het zo zwaar de zielenpoot.
 
Toen de baas om 18.00 uur thuis kwam was hij even vrolijk, om daarna meteen weer op de bank te kruipen om te laten zien aan de baas dat hij echt zo ziek als een hond was. Ook het avond eten ging aan hem voorbij.
 
Toen er om 0.00 uur het vuurwerk aan alle kanten te horen was dacht ons menneke dat het tijd werk om te gaan eten. Dus hup eten in mijn bak. Helaas van korte duurt. Het beetje wat hij gegeten had spuugde hij nog een 10 minuten later weer uit.
 
Ook nieuwjaarsdag was hij nog niet op zijn best dus ook vandaag beleven we lekker thuis.
Inmiddels is ons menneke weer het mannetje. Gelukkig wat een zieke hond vind ik toch echt niets.
 
Ook heb ik oudjaarsdag nog wat zitten haken. Ik heb de laatste granny's voor mijn tas omrand met zwart. Nu moet hij nog aan elkaar gezet worden, maar kan komt de volgende keer weer. Het moet (zoals vele al eerder gezegd hebben op hun eigen blog) licht zijn wil ik met zwart kunnen haken.
Zo ziet mijn tas er nu uit.
 
Van het vandaag hebben we de kerstboom weer opgeruimd. De rust en ruimte is weer terug in de woonkamer. Ik moet nog even bedenken wat ik aan de muur weer ga hangen en wat er op het dressoir komt te staan, maar het zal in ieder geval weer een boel rust uitstralen.
 
Ook zijn we heerlijk wezen wandelen vandaag, maar dat vertel ik jullie in de volgende blog.

11 opmerkingen:

  1. Oei een zieken hond daar kan je zo machteloos bij voelen. Fijn dat hij weer jullie manneke is.

    Voor jullie ook alles wat wenselijk is en dat het een mooi en gezond 2014 mag worden.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je grannies en over een zieke hond tja.....ik zwijg. Fijn dat Lobbes weer helemaal Lobbes is X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach arme lobbes maar met al jullie zorg en liefde is hij er gelukkig weer bovenop gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he bah niet fijn een ziek huisdier in dit geval lobbes :-(, fijn dat hij weer de beterende kant is opgegaan... nog de beste wensen en wat een leuke granny's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah wat sneu! Gelukkig is ie in goede handen. Je tas wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja heel naar een zieke hond ,maar hij is lekker verwend dus weer snel opgeknapt ,,,,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    Gelukkig dat Lobbes inmiddels weer is opgeknapt.
    Je had ook fb toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Kan je in ieder geval niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zielig dat Lobbes zo ziek was, dat is niet leuk, nee! Gelukkig gaat het beter! De beste wensen voor jullie allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tas in wording zeg! Sterkte voor je hondenmannetje. Pootje van de buurhond ( die hier even op bezoek is) en een aai over zijn bolletje van mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Arme Lobbes. Zo ziek als een hond.
    Je tas wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh gelukkig dat ie toch redelijk snel weer beter waa en wat een leuke tas gaat dat worden! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zo nu ga ik er vandoor, effe bij gelezen ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen