donderdag 31 oktober 2013

Ontvangen en een maand geven.

De afgelopen dagen krijg ik van een aantal blogmeiden lieve reactie op mijn laatst blog. Hier ben ik jullie allemaal heel erg dankbaar voor. Fijn om te horen dat IK even het belangrijkste ben. Het bloggen vind ik nog steeds leuk hoor, maar ik kan gewoon even de puf er niet voor vinden door alle andere dingen.
 
De eerste revalidatie dagen zitten er op en ik kan jullie zeggen dat dit een aardige aanslag doet op mijn energie, maar toch wilde ik jullie ook even laten zien wat voor lieve post ik de afgelopen dagen kregen.
 
Kijk....
Deze zelfgemaakte kaart kreeg in van Crealice.
Een heerlijke vrolijke kaart met lieve woorden erin.
 
 De lieve Tante Jannie kaart kreeg ik van Mirjam samen met dit kaartje.
 Duidelijk een spreuk die bij mij hoor wat moed heb ik altijd.
 
En deze mooie tekening van mijn menneke kreeg in van Emilie, samen met een lieve brief.
 Wauw wat een goed gelukte tekening! Kijk dit is de echte foto.
Ik ben gewoon een beetje jaloers om dit tekentalent van haar, maar gelukkig krijg ik deze mooie tekening van haar. Hij staan nu nog zo op spiegelrand in de woonkamer, maar ik ga er een mooi lijstje bij zoeken zodat ik hem op kan hangen.
 
GEEFMAAND!
Ook wil ik jullie laten weten dat ik vanaf morgen mee ga doen aan de geefmaand. Vele bloggers zullen hier al wel het een en ander over gelezen hebben. Zo niet kijk dan hier. Daar gaan diverse bloggers hun verhaal delen met iedereen die het wil lezen.
 
Ik kreeg van Mirjam de kans om in februari dit boek
 te lezen. Ik ben geen grote lezer. Ik kan er gewoon niet de rust voor vinden. De enige keren dat ik rustig een boek kan gaan zitten lezen is op vakantie. Nu had ik het geluk dat ik eind februari voor een week naar Spanje ging. Dus dit boek ging met mij mee. Met 3 dagen was ik door het boek heen (zeer rap voor mijn doen) en ik kan jullie vertellen ik heb toch heel wat dingen gelezen dit ik goed kon begrijpen. 
 
Ik geef graag maar denk er ook niet altijd aan. Al geloof ik dat ik meer problemen heb met ontvangen, want ach ik kan het zelf wel allemaal. Maar is dat eigenlijk wel zo?
In deze geefmaand heb ik mezelf voor genomen alle dagen iets tegen in welke vorm dan ook en ook dagelijks voor mezelf te kijken wat ik nou ontvangen of had kunnen ontvangen. Kan best confronteren zijn maar ach ik ben nu toch al met mezelf bezig.
 
Ik hoor nu al een paar mensen denken die dit lezen. Mmm heb jij in het vorige bericht niet gezegd dat je het hier even rustiger aan ging doen? Ja dat klopt ik ga ook niet dagelijks bloggen, maar ga jullie wel iedere week laten weten hoe de week gegaan is. Wat ik gegeven heb, wat ik ontvangen heb of er later achter kwam, dat ik beter had kunnen ontvangen i.p.v. van afslaan ;-)
 
 
tot blogs.

7 opmerkingen:

  1. wat ontzettend leuk allemaal deze post

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey girl goed bezig hoor en goed van je dat je niet alleen aan anderen gaat geven maar ook aan jezelf én leren ontvangen.
    Ben heel benieuwd hoe je maand gaat verlopen, komt vast en zeker goed! Warme groetjes en knuffels van Susan die zich idd later realiseerde dat je natuurlijk ook gewoon bloglovin volger zou kunnen zijn :p hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. van de geefmaand had ik niet gehoord maar ik heb even gekeken. Dat lijkt me nogal een opgave, iedere dag iets geven aan wie en op welke manier dan ook. Maar jij gaat je dus richten op het ontvangen. Ja dat valt ook niet altijd mee. Ik denk wel dat bewustwording je al een heel eind op weg kan helpen. Misschien krijg je best veel maar zie je het niet. Naar dat boek ben ik eigenlijk ook wel benieuwd. Eens in de bieb kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Onny,
    Leuk dat je meedoet aan de geefmaand, ik heb dat in januari dit jaar gedaan. Veel sterkte met revalideren, we denken aan je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van je! Ik hoop dat deze maand je meer inzicht geeft én leuke ervaringen oplevert natuurlijk!
    Geniet van je Lobbes.
    x Emilie

    BeantwoordenVerwijderen