maandag 10 juni 2013

Weekend weg.

Afgelopen weekend gingen we lekker met de fam. een weekend weg. Mijn ouders zijn dit jaar beide 65 geworden en daarom wilde ze graag iets extra doen met ons. Dus gezellig een weekend weg. Op naar een van de bungalow parken. 

Eerst maakte we nog even een tussen stopje bij de waterval. Zodat onze grote vriend even lekker kon afkoelen en rond kon rennen in het stroompje. Kijk hier
 Daarna op naar het noorden. Mijn zwager en zuslief hadden lekker macaroni gemaakt waar we heerlijk van gesmuld hebben. Daarna hebben we heerlijke gezellige avond gehad.

De volgende ochtend was ik als eerste wakker of beter gezet de kleine wit bol van mijn ouders had mijn wakker geblaft en daarna heb ik niet meer geslapen. Ik vond het nog te vroeg om op te staan, maar iets over zessen vond ik dat ik genoeg gelegen had in mijn bedje.

Maar ja wat doe je dan als iedereen nog in ruste is? Nou gewoon lekker met de honden gaan wandelen.
de paal snuffelaars 
Doen ik langs het grote vijver van het park kwam zaten er allemaal vissers aan het water. Ze hadden een wedstrijd en hadden de hele nacht zitten vissen en moesten nog tot 16.00 uur door. 24 uur aan een stuk vissen. Gelukkig waren ze wel met ze vieren en deden ze met ze tweeën te gelijk vissen en slapen. Volgens mij hou je het anders ook echt niet vol.

Na dat we met ze alle een heerlijk ontbijtje gehad hadden zijn we even naar de kinderboerderij geweest.
 
Ezeltjes, geiten, schapen, eenden, ganzen, konijnen, kippen, cavia's en ja wasberen.
En ze zouden met een paar minuten gevoerd worden dus dat wilde we natuurlijk wel even zien. Mijn neefje had meer interesse in de kip die onder het bankje zat haha. Toen we hem uit legde wat die meneer ging doen die in het hok bij de wasberen was, vond hij het toch wel interessant. 

Het het gezellige kinderboerderij bezoekje was het weer tijd om te eten. Naar na een slaapje voor de jongste en na het slaapje tijd voor een heerlijk terrasje. De tijd vloog voorbij. De kinderen lekker aan het spelen (ja daar vallen ook manlief en opa onder) die stond samen een balletje te stoten. 

En toen uuuh was het weer tijd om te eten haha. Een heerlijke BBQ verzorgt door het park. We hoefde het alleen maar klaar te zetten en op te eten. Heerlijk en meeeeeer dan genoeg kan ik je vertellen. Ik had er zo'n dikke buik, dat ik er wel twee dagen op zou kunnen teren. Niet dat ik dat gedaan heb hoor ;-) Daarvoor was er gewoon te veel lekker dit weekend haha.

Na een lekker uit buik avond was het tijd voor het bedje. Helaas had ik niet zo'n heel goed bed. Volgens mij heeft er een dikke Duitser dit bed in gelegen. Ik lag echt in een kuiltje. Dus het matras maar eens op gedraaid, misschien ligt dat beter. Na ik kan je vertellen voor een uurtje of zo ligt dat goed, maar daarna niet meer. Gelukkig sliep ik binnen het uur en heb ik een aantal uurtje heerlijk geslapen.

Na mijn badkamer ritueel. Her veel beter als bij mij thuis kan ik je zeggen. Wat een heerlijke badkamer kijk die mooie achtergrond achter de spiegel. Dat is nog een gezellig opstaan.
Na een goed ontbijt is het tijd voor een wandeling. Een wandeling naar het zwembad ;-)
Om daar even heerlijk aan onze ochtend gymnastiek te doen. hihi
Even lekker zwemmen (nou ja zwemmen meer poedelen en dobberen hoor) Alle glijbanen bezocht en de wildwaterbaan en toen wilde mijn neefje ook graag van deze glijbaan. Zuslief durfde niet samen met hem van de glijbaan te gaan. Dus ik zeg dan doe ik het toch. Als jij er dan voor zorgt dat je hem beneden wel opvangt. Dus op naar boven. 
en ik kan je vertellen dat zijn best wel wat treedtje hoor.
Maar goed alles mijn neefje graag van die glijbaan af wilt doen we dat gewoon. Toen we boven aan de glijbaan stonden zwaaide ik even naar zuslief, zodat ze in het water zou gaan en mijn neefje zou opvangen, maar toen ik met hem voor dit gat ging staan 
hoorde ik alleen nog NEEEE NEEEE NEEEE MAMMA. NEEEEE NEEEE!!!!!
Dus ik vroeg of hij er nog vanaf wilde. NEEEE NEEEE MAMMA!!!!
Zeker weten? NEEEE NEEEE MAMMA!!! Oké dus weer langs al die mensen (die ook in de rij stonden om van de glijbaan te kunnen) naar beneden. Want hij durfde toch niet hahaha.
Na dit avontuur was het genoeg tijd om naar het huisje te gaan, want we hadden ook wel een beetje honger. Tijd voor weer een lekkere lunch. Ja we hebben het slecht gehad hoor ;-)

Na de lunch was het weer tijd voor een slaapje van de jongste. Samen met Oma (mijn moeder dus) ging ik even lekker een wandeling maken met de hondjes. Na de wandeling nog even wachten tot de jonge man wakker is en weer heerlijk het terras op zoeken. 

De kinderen (de oudere mannen in dit geval) waren al eerder vertrokken om te gaan spelen. Tegen de tijd dat wij (zuslief, oma en ik) ons neergevlijd hadden op het terras, waren de mannen nog te druk met hun spelletje. Een balletje stoten (ook wel biljarten genoemd). Geen probleem wij hebben heerlijk van het zonnetje genoten. Tegen de tijd dat ze uitgespeeld waren, was het al bijna weer tijd voor eten. Ja daar houden we wel van, maar Manlief en ik gingen samen met onze Lobbes eerst nog even een wandelingetje maken. Lobbes mocht niet meer naar het restaurant waar we naar toe zouden gaan, dus hij moest even terug naar het huis. De wandeling had ondertussen onze eetlust aardig aangewakkerd dus tijd om eens wat lekker ui te zoeken. Dit was mijn maaltijd.
Ooo ja er zaten ook nog lekker patatjes bij. Als toe nog een heerlijke grand dessert met Zuslief gedeeld. Nou beter kon gewoon niet. Nog een koffie (thee in mijn geval) na bij het huis en het weekend zat er al weer op. We hebben een heerlijk weekend gehad. Voor herhaling vatbaar zeg ik dan maar ;-)

4 opmerkingen:

  1. Dat klinkt erg gezellig en lekker eten.
    haha dat hij niet van de glijbaan afwilde herken ik wel van een vakantie met een zwembad en een duikplank. stoere rick ging wel even springen, nou mooi niet haha.

    En voor herhaling, nou een jaarlijkse traditie starten zou ik zeggen!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk zeg! heb even mee genoten met je hoor! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw dat klinkt echt als een SUPER weekend! Genieten zeg! En volgens mij heeft Lobbes ook met volle teugen genoten! Je hoort hem nog net niet schaterlachen terwijl hij door dat watertje aan het rennen is :)

    BeantwoordenVerwijderen